Vacanta

Posted on 26 August 2014

0


Dupa aproape doua luni de pauza pe aceasta pagina, am gasit putin timp sa adaug cateva ganduri la celelalte din urma.

Am fost ocupat (ffff ocupat) in aceste doua luni, iar acum ma bucur de cateva zile de concediu. Cand aud cuvantul concediu, gandul imi zboara la anii copilariei, pana la 9 ani, cand a cazut comunismul. Imi amintesc de verisori care stateau in orase, si care mergeau cu parintii in concedii. Parintii lucrau in fabrici si uzine, vorba vremii, si se mergea in statiuni, la mare, la munte, cu trenul cu masina ( data plecarii sau a intoarcerii fiind in directa dependenta de numarul masinii – par sau impar). Dupa concediu, toata lumea inapoi in blocuri, la ratie, la productie. Unii mi-ar zice ca n-a fost ceva rau, fiecare putea merge intr-o vacanta…

Cand aud cuvantul vacanta gandurile imi merg inapoi, in clasele primare. Medicul imi speriase parintii ca as avea o problema la oase, sunt mai slabe, aveam piciorul plat si prin urmare aveam mare nevoie de soarele si apa de la mare. Din clasa I-a pana am terminat clasa a IV-a, in 1990, nu am putut merge la mare intr-o tabara scolara ( cu parintii nu puteam din cauza banilor, eram cinci copii pe capul lor), deoarece in vremea comunismului trebuia sa mergi intai in alte tabere, prin diverse paduri in judet, apoi la munte si abia apoi la mare. Regula nu a putut fi ocolita, cu toate ca parintii au dus recomandari si adeverinte de la medici. Asa ca a trebuit sa cada regimul comunist ca sa pot merge in tabara la mare. Si am fost. In vara anului 1 990.

Nici pe departe, ceea ce am scris mai sus nu se constituie in cele mai mari rautati facute de regimlul comunist comunist. Aud pe multi confesandu-se ca a fost mai bine pe vremea lui Ceauses cu…, aducand multe argumente. Dar faptul ca sunt in vacanta , si mai ales modul cum mi-am inceput-o m-aufacut sa ma gandesc la cat rau a facut comunismul poporului nostru, cat de mult ne-a influentat felul de a gandi, de a trai, de a relationa, de a muncii…

In urmatoarea postare o sa explic de ce scriu aceste randuri si ce am vazut ieri – un loc care ar trebui vazut de oricine, mai ales de cei care regreta regimul comunist.

Posted in: Uncategorized